Nya regler gällande utbetalningsavier från och med 12 oktober 2020

Utbetalningsavier från Nordea, Swedbank och Sparbankerna kommer inte längre kunna lösas in hos oss eller övriga banker från och med 12 oktober 2020. Orsaken är att Svenska Bankföreningen har beslutat att den bank som gett ut en utbetalningsavi också ska ansvara för hantering av den.

• Utbetalningsavier från Plusgirot/Nordea kommer endast kunna lösas in på ett Nordeakontor eller hos ombud för ClearOn.
• Utbetalningsavier från Swedbank eller Sparbankerna kommer endast kunna lösas in på ett Swedbank- eller Sparbankskontor eller hos ombud för ClearOn.

ClearOn-ombuden står på avin. Ändringen påverkar inte utbetalningsavier från Bankgirot.

Behöver jag göra något?

Om du brukar få utbetalningsavier från Swedbank eller Sparbankerna kan du ansluta dig till deras kontoregister. Då sätts pengarna in direkt på ditt konto. Kontoanmälan innebär inte att du blir kund hos Swedbank.

• Anmäl ditt kontonummer för utbetalningsavier från Swedbank här.

Om du har frågor om detta är du välkommen att kontakta Kundservice på telefon +46 (0)771 415 415.